Weboldalunk az Adatkezelési tájékoztatóban leírt, működéshez szükséges sütiket használ, melyet az oldal használatával Ön elfogad. Rendben
YT In FB
A kereső mezőbe kiadott engedély vagy tanúsítvány
számát lehet írni...
A kereső mezőbe kérelmező, gyártó vagy forgalmazó
nevét lehet írni...
Az ÉMI hazai és nemzetközi projektei
Oldalainkon folyamatosan frissítjük a pályázatokkal kapcsolatos információkat.
További információk...
A kereső mezőbe tetszőleges kifejezést, például pályázat
számát vagy keresett nyertes nevét, stb. lehet írni...
A kereső mezőbe tetszőleges kifejezést, például problémakört
vagy termék típust, jogszabályi hivatkozást, stb. lehet írni...

Megújulók hasznosítása és infrastruktúrafejlesztés

A uniós Megújuló Energia Stratégiáról és a transzeurópai energiainfrastruktúráról folytattak irányadó vitát a tagállami küldöttségek az uniós Energia Tanács informális ülésén 2012. szeptember 17-én, Nicosiában. A Holoda Attila helyettes államtitkár vezette magyar delegáció korábbi módosítási javaslatait fenntartva összességében mindkét kezdeményezést támogatta.

Az Európai Bizottság korábbi közleménye szerint a megújuló energia hasznosításával növelhető az energiabiztonság, csökkenthető az üvegházhatású gázok kibocsátása, és már rövid távon jelentős gazdaságélénkítő és foglalkoztatás-növelő hatás érhető el.

A Megújuló Energia Stratégia a 2020-as kötelező cél teljesülésével számolva a későbbi időszak lehetséges intézkedéseit fejti ki a megújulók piaci integrálása érdekében. A tervezet a jelenlegi támogatási rendszer felülvizsgálatát javasolja, kiemelt hangsúlyt fektetve a kutatás-fejlesztésre, a belső energiapiac és a szomszédos kapcsolatok továbbfejlesztésére. A következtetéseket több őszi tárgyalási forduló után idén decemberben fogadhatja el az Energia Tanács. A találkozón képviselt nemzeti álláspont szerint Magyarország is fontosnak tartja a megújuló energiaforrások hálózati és piaci integrációját.

A 2020 utáni megújuló beruházások kereteinek előkészítése a kiszámítható piaci környezet és a befektetői biztonság garantálása miatt is időszerű. Holoda Attila hozzászólásában aláhúzta: Magyarország alapvető igénye az energiamix meghatározásának nemzeti hatáskörben tartása, hiszen a különböző energiaforrások hasznosításának és a megújuló arányok kiszámításának a helyi sajátosságokhoz, adottságokhoz és preferenciákhoz kell igazodnia. Az Európai Unió akkor jár el ésszerűen, ha nyitott marad más karbonmentes technológiák irányába is.

Az infrastruktúra rendelettervezet célja, hogy elősegítse az egységes belső energiapiac megvalósítását, elhárítsa a megvalósításához szükséges beruházások előtt álló akadályokat. Az elöregedett európai energiarendszerek korszerűsítéséhez a Bizottság becslése szerint mintegy 1000 milliárd euró összegű beruházásra van szükség 2020-ig. A javaslat 9 stratégiai energiafolyosót határoz meg, 3 prioritást élvező, horizontális célt rögzít (intelligens hálózatok telepítése, villamos energia "autópálya", határon átnyúló CO2 hálózatok fejlesztése). Az intézkedéseknek a már elfogadott szabályozás megfelelő végrehajtását, a valóban indokolt befektetések ösztönzését és a fogyasztók motiválását, védelmét kell célozniuk.

A magyar delegáció egyebek mellett azt javasolta, hogy az uniós finanszírozás lehetőségét a régi és új tagállamok közötti kohézió erősítése érdekében a nagyprojektek széles köre számára hagyja nyitva a jogszabály.

Kapcsolódó oldalaink

Aktuális Rendezvények

Érvényes: 2012.09.24 00.00-tól

Kapcsolattartó

Ügyfélszolgálat
Telefon: +36 26 502 300
E-mail: info@emi.hu

Kapcsolódó oldalaink

Aktuális Rendezvények

Partnereink, támogatóink

Gazdaságfejlesztési Minisztérium Magyar Mérnöki Kamara Blaue Lagune ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
Magyar Mérnöki Kamara Blaue Lagune ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdaságfejlesztési Minisztérium
Blaue Lagune ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdaságfejlesztési Minisztérium Magyar Mérnöki Kamara
ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdaságfejlesztési Minisztérium Magyar Mérnöki Kamara Blaue Lagune